Portal - Podegrodzie
polski Strona główna / strony_2013_2014 / konkurs recytatorski Tuwim
Sobota - 16 grudnia 2017 Albiny, Sebastiana, Zdzisławy      - - - Zespół Szkół Podstawowo i Gimnazjalnych - - -
- menu
- Szkoła Podstawowa - archiwum
- Klasy gimnazjalne
- Patron ZSPG
- Małe Podegrodzie
- Księga gości
- KING - czasopismo
- Pedagog szkolny
- 2015/2016 S.Podst.
- sp_2016/2017
- Archiwum SP 2016-2017
- 2017-2018
- wyszukiwarka

KONKURS RECYTATORSKI pt. „Julian Tuwim dzieciom - Stoi na stacji lokomotywa...” 

   20 stycznia 2014 r. Samorząd Uczniowski wraz z Kołem Teatralnym „BIS” zorganizował Konkurs Recytatorski pt. „Julian Tuwim dzieciom - Stoi na stacji lokomotywa...”, w związku z 60-tą rocznicą śmierci tego twórcy.
Celem konkursu było:
* popularyzowanie utworów Tuwima;
* uwrażliwianie na piękno poezji;
* rozwijanie pasji artystycznych.
Pani Dyrektor uroczyście otworzyła „recytatorskie zmagania”, życząc wszystkim uczestnikom  powodzenia, a zgromadzonej publiczności wielu artystycznych wrażeń. Autor kultowej „Lokomotywy” tworzył w XX-leciu międzywojennym. Należał do grupy Skamandra. Jego najbardziej znane utwory to: tomiki wierszy „Czyhanie na Boga”, „Sokrates tańczący”, „Rzecz czarnoleska”, poemat dygresyjny „Kwiaty polskie”, poemat satyryczny „Bal w operze” oraz wiersze dla dzieci m.in. „Ptasie radio”, „Słoń Trąbalski”, „Bambo”, „Lokomotywa”, „Rzepka”. Był mistrzem słowa.  Kolejne pokolenia dzieci wychowują się na barwnych, wesołych wierszykach tego autora. Przedstawiciele naszego gimnazjum wyrecytowali i zainscenizowali najpopularniejsze strofy napisane przez Tuwima dla najmłodszych.
Po wysłuchaniu recytacji jury wyłoniło zwycięzców. Oto wyniki konkursu:
I miejsce - SEBASTIAN MACIUSZEK z kl. III a za utwór „Lokomotywa”
II miejsce - MAGDALENA POTONIEC z kl. III b - „Rzepka”
III miejsce - DOMINIKA NIEMIEC z kl. III a - „Spóźniony słowik”
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!!! Uroczyste wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się po feriach zimowych.

© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: IAP