Portal - Podegrodzie
polski Strona główna / 2017-2018 / Dogoterapia
Niedziela - 17 grudnia 2017 Jolanty, Łukasza, Olimpii     Radosnych i pełnych ciepła rodzinnego Świąt Narodzin Chrystusa, oraz dużo szczęścia i pomyślności w Nowym Roku - życzą wszystkim uczestnicy projektu -"Interaktywna Polska" - - - Zespół Szkół Podstawowo i Gimnazjalnych - - -
- menu
- Szkoła Podstawowa - archiwum
- Klasy gimnazjalne
- Patron ZSPG
- Małe Podegrodzie
- Księga gości
- KING - czasopismo
- Pedagog szkolny
- 2015/2016 S.Podst.
- sp_2016/2017
- Archiwum SP 2016-2017
- 2017-2018
- wyszukiwarka

Dogoterapia

Dzień 25 września klasa I a zapamięta zapewne na długo. Na zajęcia został zaproszony przez panią A. Jodłowską, specjalny gość- pan Artur Petrykowski (psycholog) z psem terapeutą- Galą. Artur Petrykowski od dziesięciu lat pracuje z dziećmi w Ośrodku Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczym w Krościenku nad Dunajcem, gdzie pomaga dzieciakom i ich rodzinom w pokonywaniu słabości i ograniczeń. Towarzyszy mu w tym Gala - suczka rasy labrador retriever.

Dzieci z klasy I a uczestniczyły w zajęciach Dogoterapii, miały okazję przekonać się, jak wiele wrażeń, emocji i przeżyć dostarcza praca z psem. Zajęcia trwały 60 minut, podczas których obecna była pani wychowawczyni mgr Alina Mrozek, p. A. Jodłowska oraz rodzice . Psycholog pokrótce przedstawił zebranym cel Dogoterapii oraz jak wykorzystać psa podczas edukacji dzieci.

Dogoterapia to metoda, która jest odpowiednia zarówno dla dzieci, jak i dla osób dorosłych, pełnosprawnych bądź niepełnosprawnych,  lub dla tych, którzy borykają się z różnego rodzaju problemami. Dogoterapia może mieć charakter terapeutyczny,  jak również edukacyjny bądź rekreacyjny Kontakt psem wiąże się z poczuciem miłości i akceptacji. Takie poczucie miłości daje motywację do działania, nauki i rozwoju.

Dzieci w czasie zajęć dogoterapii były bardzo aktywne, każdy miał szansę wykonać jedno ćwiczenie z psem. Uważnie słuchały poleceń p. psychologa, wykonywały zadania zgodnie ze wskazówkami. Dogoterapia była dla dzieci ogromnym przeżyciem. Taka forma zabawy z psem sprzyja pokonywaniu trudności szkolnych, pies motywuje do podjęcia ćwiczeń, nowych zadań oraz wyzwań niejednokrotnie niemożliwych do osiągnięcia tradycyjnymi metodami terapeutycznymi.  

 


© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: IAP